
Estem davant d’una pel·lícula, que com el seu llibre corresponent, és un relat de transició a través del qual Rowling ens va preparant pel desenllaç final. La pel·lícula continua l’estela fosca que es va encetar amb “el pres d’Azkaban” que va marcar el punt final de l’infantilisme potterià. Ara tot gira al voltant de Harry Potter i la seva lluita interior contra l'atractiu poder de Lord Voldemort que com una mena de costat fosc de la força l’atreu sense poder-se controlar. El resultat és una pel·lícula fosca amb poc rastre de conte infantil.
El cert és que la pel·lícula aconsegueix atrapar de manera senzilla l’espectador davant de la pantalla de manera que entre vols d’escombra per sobre del riu Tàmesi i cursets pràctics de maleficis diversos el metratge acaba passant en un no res. Però (perquè sempre hi ha un però o dos) els puristes del relat literari no podran evitar veure la pel·lícula mentre els assalten dubtes i preguntes: “aquí falta això”, "ui, que poc explicat està això altre” i “aquest personatge on para?”. En l’altre costat es trobaran els que no han llegit els llibres que, probablement, acabaran perdent-se una mica si no tenen un menor d’edat al costat que els alliçoni, perquè Yates ha anat al gra de l’acció sense masses voltes ni explicacions sobretot a la mitja hora inicial on s’embala per encadenar un munt de fets sense massa explicació per després calmar-se una mica a la que arriba a Hogwarts i donar-se temps per perdre aire de cara a un nou encadenat d’accions fins als títols de crèdit.

En resum, el que deia efectista i efectiva. No us avorrireu perquè l’acció està prou ben encadenada per no deixar temps a l’avorriment, però analitzada fredament un s’adona de que hi ha detalls que falten i que fallen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada